14 Ocak 2015 Çarşamba

uzaya gidecekler için : gaye su akyol

türk sanatına sert bir tokat gibi geldi develerle yaşıyorum albümü ile. uzun zamandır itunes'da rock kategorisinde birinci sırayı bırakmamaya yemin etmiş şekilde, sanatını yapmaya devam ediyor. neden bilmiyorum ama, gaye'yi dinlerken müzik dinlemiyormuşum da, sanatın her dalından yararlanıyormuşum gibi geliyor. gözümün önüne onun çizeceği resimler geliyor, ortalık alaturka kokuyor, zihinler açılıyor, e tabii kulakta da develerle yaşamayı bir hobi olarak benimseyen o kızın sesi.

albüm baştan sona sürükleyici bir hollywood filmi tadında ilerliyor. bir şarkıdan diğer şarkıya geçerken, sanki aynı şarkıyı dinliyormuşsunuz ama çok başka bir tad alıyormuşsunuz gibi geliyor. yani, aslında her şarkı aynı tarz ama her şarkı bambaşka bir tada sahip. şimdi abartıyorsun diyeceksiniz ama, bu kadın resmen deep purple kalitesinde müzik yapıyor. bir şarkıda ah şimdi bir rakı olsaydı diyorsunuz, sizin için gaye o an bir müzeyyen senar oluveriyor, bir sonraki şarkıya geçtiğinizde hani nerede benim viskim, burası sanat koktu diyorsunuz. sizi oradan oraya sürüklüyor, ama o tatlı sesiyle sizi hiç bir zaman yalnız bırakmıyor.


albümün en beğendiğim şarkısı develerle yaşıyorum diyeceğim fakat hayatımda ilk defa, dinlediğim bir albümde hangisi bu albümün en güzel şarkısı acaba diye oturup düşündüm. sanıyorum bu şarkının ismini albüm ismine verdiği için üzerimde bir baskı hissedip bu şarkıyı seçtim. yoksa abbas ile başlayan, ruhun ölmüş senin ile biten albümde en güzel şarkısı diye seçim yapmak, uzaya gitmekten daha zor. ama kendisi de demiş, ya o uzaya gidilecek, ya o uzaya gidilecek. e bir tane şarkı seçmek gerekiyorsa, o da albümün adı hatrına develerle yaşıyorum olsun dedim.

resim ile, tiyatro ile ya da sanatın diğer tüm dallarıyla uğraştığını daha müzik kulağıma ilk iliştiği anda anladım. çünkü böylesine güzel ve tatlı bir sesin, boş bir beyinden çıkamayacağını anlıyorsunuz. rakı masasında tartışılacak kadar ağır şarkılar hepsi. hem de bu kadar alaturka bir ağırlılığı olmasına rağmen, aynı zamanda da alafranga bir müziği dinliyorsunuz. gerçekten gaye'yi cümlelere dökmekte zorlanıyorum, çünkü anlatılmaz ve yaşanılır denilen bir sanatçı varsa, türkiye'de bu isim tartışmasız gaye su akyol'dur.

rakıyı sensiz içemeyelim diye, köprüyü sensiz geçemeyelim diye, birlikte küllenip bitelim diye, sevdirdi kendini bize gaye su akyol. umarım tüm istekleri, tabii en başında uzaya gitme isteği gerçekleşir. bizler de, seni uzun yıllar boyunca dinlemeye devam ederiz. ayrıca albümü alacak kişiler olursa, kesinlikle plak almalarını öneriyorum. çünkü böylesine bir sesi tamamiyle dijital bir ortamda harcamak yerine, kendisi gibi alafranga ama bir o kadar da alaturka olan plak albümüyle dinlemeniz çok daha ayrı bir deneyim. bir de albümü ilk defa dinleyeceksiniz, yanınızdan bir duble rakınızı eksik etmeyiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder